هر 45 روز یک دکل حفاری به ناوگان شرکت ملی حفاری اضافه می شود

رییس پروژه‌های بازسازی دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: تا پایان سال در هر 45 روز یک دستگاه تحویل ناوگان عملیاتی حفاری خواهیم داد.

به گزارش نفت نیوز، آقای مطهری اظهار کرد: هم‌اکنون کار احداث دستگاه حفاری 36 فتح در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا آذرماه آماده تحویل به ناوگان عملیات حفاری کشور شود.

وی با اشاره به افتتاح دکل 35 فتح در هفته دولت که با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران انجام شد گفت: شرکت ملی حفاری ایران آمادگی دارد در هر 45 روز یک دکل حفاری را آماده تحویل به ناوگان عملیاتی حفاری کشور کند.

مطهری خاطرنشان کرد: قطعات دستگاه حفاری 38 فتح نیز هم‌اکنون در گمرک و آماده ترخیص و انجام عملیات نصب است؛ همچنین دستگاه 39 فتح نیز احتمالا تا 45 روز آینده از مبدا کشور سازنده حرکت می‌کند و تا 3 ماه دیگر به کشور خواهد رسید.

رییس پروژه‌های بازسازی دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در مورد تولید قطعات دکل‌های حفاری در داخل کشور گفت: در حال حاضر با تمهیدات اتخاذ شده، میزان تولید این قطعات در کشور به 50 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در صورت پشتیبانی دولت و وزارت نفت از منابع داخلی شرکت ملی حفاری ایران قطعا می‌توان درصد تولید قطعات یک دکل در کشور را به بیش از 70 درصد افزایش داد.

مطهری با تاکید بر وجود توانایی ساخت قطعات در صنعت حفاری کشور یادآور شد: هم‌اکنون نیز یک دستگاه دراوکس با تکنولوژی پیچیده، در ایران در حال ساخت است.