انفجار در فاز سوم پالایشگاه آبادان پیش از افتتاح توسط رییس جمهور

 قبل از سفر امروز رییس جمهور به آبادان و افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان (مجتمع بنزین سازی) یکی از واحدهای این پالایشگاه به دلیل نشتی دچار آتش سوزی شد. 

  

 

به گزارش نفت نیوز، منابع خبری ما در منطقه مجروح شدن 22 نفر را در این حادثه تایید کردند. برخی این افراد دچار گاز گرفتگی شدند.
یکی از مصدومان حادثه دارای 90 درصد سوختگی است که به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد.
هنوز آمار رسمی از تعداد کشته شدگان احتمالی حادثه منتشر نشده است.

به گزارش نفت نیوز، مرحله نخست طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین اکتان 94 را دارد.
طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در دو مرحله به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از مرحله دوم این طرح و راه اندازی واحد الکیکلاسیون ، روزانه دو میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد.
قرار است دکتر احمدی نژاد سرپرست وزار تا لحظاتی دیگر و در حاشیه بهره برداری از این طرح عظیم، سخنرانی کند.
 
رییس جمهوری کلنگ طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان را به زمین زد 

' محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) پس از شرکت در مراسم بهره برداری از مجتمع عظیم بنزین سازی پالایشگاه آبادان کلنگ پروژه طرح تثبیت ظرفیت این پالایشگاه (فاز دوم نوسازی پالایشگاه) را به زمین زد.  
  
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،امروز همزمان با خجسته سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور احمدی نژاد مرحله اول مجتمع بنزین سازی پالایشگاه آبادان با ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون و 200 هزار لیتر به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از مرحله دوم این طرح (واحد الکیلاسیون) بیش از 2 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد. 
 
رییس جمهوری از فاز سوم پالایشگاه آبادان بازدید کرد 
'محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) پس از شرکت در مراسم بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه آبادان (مجتمع بنزین سازی) از بخش های مختلف این طرح عظیم تولید بنزین کشور بازدید کرد.  
   
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مجتمع بنزین سازی پالایشگاه آبادان در مجموع دارای ظرفیت تولید حدود 6 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در روز است.
در مرحله اول این طرح که امروز همزمان با خجسته سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور رییس جمهوری به بهره برادری رسید، 4 میلیون و 200 هزار لیتر به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان اضافه شد.
با بهره برداری از مرحله دوم این طرح (واحد الکیلاسیون) بیش از 2 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد.
قرار است احمدی نژاد تا دقایقی دیگر در حاشیه بهره برداری از یکی از بزرگترین طرح های تولید بنزین کشور سخنرانی کند.
با بهره برداری از این واحد حجم تولیدات روزانه پالایشگاه آبادان از 10 به 16 میلیون لیتر افزایش می یابد که در مرحله اول 4 میلیون و دویست هزار لیتر از آن به تولید بنزین سوپر با اکتان 94 درصد اختصاص دارد و با بهره برداری از مرحله دوم و تکمیلی طرح ،دو میلیون لیتر دیگر نیز به تولید بنزین سوپر این پالایشگاه افزوده خواهد شد.
همچنین تولید روزانه 434 تن گاز مایع ، 250 تن پروپیلن ، 330 تن گاز به عنوان خوراک پتروشیمی و 100 تن گوگرد با افتتاح این فاز به مدار تولیدات پالایشگاه آبادان وارد می شود.
50 شرکت داخلی کلیه مراحل طراحی تفصیلی، ساخت و اجرای این پروژه برعهده داشته اند و عمده اقلام مورد نیاز آن از منابع داخلی تامین شده است.
فاز سوم واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان با استفاده از تکنولوژی های جدید و پیشرفته جهانی و متناسب با استانداردهای معتبر دنیا ساخته شده و با افتتاح آن گام بلندی در تامین نیاز بنزین کشور برداشته خواهد شد.
این پروژه اردیبهشت 85 به پیمانکار سپرده شده بود.
رییس جمهور همچنین به یادمان شهدای پالایشگاه آبادان ادای احترام کرد و با قرائت فاتحه یاد و نام آنان را گرامی داشت.