مشارکت گسترده شرکت های معتبرنفتی اروپا در نمایشگاه نفت و گاز

شرکت های بین المللی و معتبر نفتی اروپا حضور گسترده ای در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی ایران دارند و این امر نشان از آن است که این شرکت ها حفظ منافع بلندمدت خود را به تسلیم دربرابر فشار کشورهای سلطه گر، ترجیح می دهند. 

 

ایرنا،دراین نمایشگاه که روز جمعه ( 26 فروردین ماه) به طور رسمی گشایش می یابد، بالغ بر 206 شرکت اروپایی فعال در صنعت نفت دنیا حضوردارند که از آن جمله می توان به شرکت استات اویل نروژ، 'او ام ف 'اتریش، شرکت ملی نفت اتریش ،توتال فرانسه و سامی ایتالیا اشاره کرد. 
روند حضور شرکت های اروپایی در نمایشگاه های بین المللی نفت ایران هر سال رو به افزایش بوده است و امسال نیز شاهد افزایش 90 درصدی حضور شرکت های انگلیسی و 80 درصدی شرکت های ایتالیایی در شانزدهمین نمایشگاه هستیم. 

صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران همواره در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت تحریم های گوناگون از سوی کشورهای غربی سلطه گر بوده ، اما جذابیت وجود منابع عظیم نفت و گاز و قرار گرفتن کشور در موقعیت جغرافیایی سیاسی مناسب سبب شده است که شرکت های معتبر نفتی دنیا منافع بلندمدت حضور خود در یک بازار بزرگ انرژی را فدای فشارهای بین المللی نکنند. 
فعالان تجاری آگاه هستند، ترک یک بازار و از دست دادن سهمی در آن فرایندی نیست که در کوتاه مدت بتوان آن را جبران کرد و لذا شرکت های معتبر نفتی دنیا شانس حضور خود در بازار انرژی ایران را به راحتی از دست نداده و سهم خود را به دیگران واگذار نمی کنند. 

صنعت نفت ایران برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز که حفظ جایگاه فعلی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افزایش سهم در بازار تجارت گاز از جمله آن به شمار می رود، به جذب سالانه 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. برگزاری این گونه نمایشگاه ها نه فقط تصویری کلی و جامع از صنعت نفت ایران به شرکت کنندگان خارجی ارایه می دهد ،بلکه زمینه جذب سرمایه های خارجی را نیز فراهم می کند. 

'سیدمسعود میرکاظمی' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت برگزاری شانزدهیمن نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی به اهداف تعیین شده در برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور به منظور سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری در حوزه بالادستی نفت و گاز اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی با مراعات کامل اصول حاکمیت و منافع ملی، تسریع در اجرای فازهای باقی مانده نفت و گاز پارس جنوبی، گسترش همکاری گازی با کشورهای دوست و همسایه ازضرورتهای فراروی وزارت نفت است. 

وی اهتمام هدفمند درجهت حضور رقابتی وفعالانه درعرصه های بین المللی را برای این وزارتخانه حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: جایگاه استراتژیک ایران اسلامی به عنوان دارنده منابع عظیم انرژی و همچنین استفاده مطلوب از نفت و گاز به عنوان مهمترین مزیت اقتصادی کشور و به منظور حفظ منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران، مستلزم حضور فعال و ایفای نقش سازنده در مجامع جهانی و رویدادهای بین المللی است. 

حضور شرکت های نفتی خارجی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران رشد 22 درصدی نسبت به سال گذشته دارد و مجموع شرکت های خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه با احتساب 496 شرکت از 40 کشور خارجی، 112 نماینده شرکتهای خارجی در ایران و سه شرکت چند ملیتی ، این رقم به 611 شرکت کننده در بخش خارجی بالغ می شود. 
کشور آلمان با 63 شرکت فعالترین حضور را در این نمایشگاه دارد و پس از آن کشور انگلستان با 37 شرکت ، ایتالیا با 36 شرکت ، فرانسه با 15 شرکت و اسپانیا با 14 شرکت قرار دارد. 

در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای اتریش ، اسلواکی، بلژیک، پرتغال، چک، دانمارک، رومانی، سوئیس، سوئد، فنلاند، لهستان، نروژ و هلند نیز حضور دارند.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی ایران روز 26 فروردین ماه جاری( فردا) با حضور معاون اول رییس جمهوری،وزیر نفت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای خارجی و دیگر دست اندرکاران صنعت نفت کشور در بخش دولتی و خصوصی گشایش می یابد.
این نمایشگاه در روزهای 27 تا سی ام فروردین ماه از ساعت 9 تا 16 در معرض بازدید علاقمندان است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد